1a CONVOCATÒRIA OBERTA VARIACIONS PER A ESCOLES I INSTITUTS

26.02.2024 Creació

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa obre la primera convocatòria Variacions per a escoles i instituts. Un programa gratuït amb vocació transformadora que vol acostar les pràctiques artístiques contemporànies al món educatiu, fent accessibles els llenguatges de manera recíproca. Variacions vol ser un disparador d’idees i metodologies a càrrec d’artistes residents al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa, que treballaran amb una escola de primària o secundària per dur a terme propostes híbrides entre l’art i la pedagogia. En aquest sentit, l’objectiu del programa és acompanyar l’equip docent del centre educatiu en la creació de projectes artístics i pedagògics —i en l’intercanvi de coneixements que es generen en aquestes zones de contacte—. Alhora, Variacions planteja l’oportunitat de mostrar, dins la programació de La Brossa, i en el format més adequat, els processos o els resultats del projecte desenvolupat al llarg del curs. El programa demana un compromís i una implicació per part dels docents i del claustre del centre educatiu participant a l’hora d’acollir un projecte artístic a l’escola, així com la possibilitat d’envair l’espai del centre cultural, i qüestionar i transformar les seves dinàmiques.

LA CONVOCATÒRIA
Variacions busca generar projectes híbrids i tan interdisciplinaris com sigui possible, perquè es puguin aplicar a competències diverses. Per orientar la proposta i poder escollir millor els artistes que hi participen, el programa es desplega en tres itineraris artístics:

• Variacions Visuals: en aquest itinerari es treballa la dimensió més plàstica, objectual i perceptiva de l’art.
  • Variacions Poesia: itinerari en el qual la paraula, l’escriptura i la veu son els vehicles de la creació poètica.
  • Variacions En Viu: l’acció, la performativitat i el cos escènic se situen al centre del projecte.

Les escoles tenen la possibilitat d’escollir un dels itineraris proposats en alguna de les dues modalitats que s’ofereixen:

• Un projecte anual: modalitat que inclou un treball continuat i profund amb la institució i els i les artistes que formin part del projecte, entre setembre i juny.
  • Un projecte trimestral: modalitat de treball intensiu, d’una durada d’entre 3 i 4 mesos com a màxim.

En totes dues modalitats s’inclou un pressupost que cobreix els honoraris de l’artista o col·lectiu artístic, així com els costos de producció per a l’activitat o obertura de procés i una partida de comunicació.

PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES
Les escoles interessades a presentar la seva candidatura al programa Variacions 2024-2025 han d’emplenar el formulari d’inscripció, en el qual han de seleccionar l’itinerari i la modalitat del seu interès, així com les competències que hi volen treballar.
Per fer qualsevol consulta o resoldre dubtes poden contactar amb la responsable de l’àrea de Mediació i Educació del Centre de les Arts Lliures: Sílvia Galí.
La convocatòria quedarà oberta entre el 4 de març i el 6 de maig del 2024.

CALENDARI DE LA CONVOCATÒRIA
Publicació de la convocatòria >>> 26 de febrer del 2024