CATÀLEG RAONAT DE JOAN BROSSA

26.10.2019 Publicació

El catàleg raonat de l’obra visual de tipus experimental de Joan Brossa veurà la llum el 12 de novembre a la seu de la Fundació.

El projecte editorial més ambiciós de l’Any Joan Brossa veurà la llum el 12 de novembre a la seu de la Fundació Joan Brossa. Es tracta de la presentació del catàleg raonat de l’obra visual de tipus experimental de Joan Brossa no editada en serigrafies, a cura de Glòria Bordons i d’Alicia Vallina, que ha estat possible gràcies a la Fundación Azcona de Madrid. Aquesta publicació mostra un conjunt representatiu del millor Brossa, aquell poeta que buscà tots els recursos possibles per produir una poesia experimental que s’adeqüés als temps convulsos en què visqué.

La major part de l’obra que recull aquest catàleg ha tingut una difusió limitada, fins que va ser mostrada en l’exposició Poesia Brossa realitzada al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (21 setembre del 2017-25 de febrer del 2018). La publicació ha estat concebuda en forma de llibres o conjunts, realitzats, principalment, en suport paper i ordenats seguint un criteri cronològic i per conjunts.

El catàleg recull les obres següents:

• Poemes experimentals bidimensionals realitzats en paper entre 1941 i 1959.
  • Suites de poesia visual, realitzades entre 1959 i 1969, algunes de les quals van ser editades com a llibres d’artista amb Antoni Tàpies i Joan Miró.
  • Poemes solts i Poemes esparsos, realitzats respectivament el 1960 i 1963 com a col·leccions de poesia visual.
  • Poemes habitables, realitzats en 1970, com un conjunt de 44 poemaris de concepcions molt diverses constituïts principalment en carpetes amb un nombre de poemes indeterminat.

Per primera vegada aquests poemes es presentaran al públic, amb la voluntat de reivindicar un poeta més complet i modern que planteja la concepció poètica des d’una mirada totalment oberta i des d’una interdisciplinarietat que escapa de qualsevol tipus d’encasellament. La presentació als mitjans tindrà lloc el 12 de novembre a les 12h. a la seu de la Fundació Joan Brossa.