BROSSA-MADOZ

09.02.2016 Exposició

Nova exposició de poesia visual a Girona!

La poesia visual de Joan Brossa i la fotografia de Chema Madoz tornen a veure’s la cara. Aquesta vegada ho van fer al Caixa Fòrum Girona amb la mostra ‘Poemes visuals. Joan Brossa i Chema Madoz’, dedicada als dos creadors visuals a partir de fons propi de La Caixa. En aquesta exposició, que es podia visitar fins al 28 d’agost, la ironia, la descontextualització i el valor de l’objecte van donar lloc a imatges sorprenents, desconcertants, transgressores i màgiques.

Brossa i Madoz parlen un mateix llenguatge. Tots dos busquen l’efecte poètic de la quotidianitat. A partir d’objectes que tenen memòria, transformen, aparellen, juguen i construeixen una mirada crítica sobre la societat. Quan Brossa va descobrir l’obra de Madoz va dir: ‘He trigat setanta años a conèixer el meu germà’. Res més allunyat de la realitat. El resultat d’aquest joc de correspondències veuria la llum amb Fotopoemario, un llibre en què les imatges del fotògraf i les paraules del poeta es fusionen d’una manera magistral.