Barcelona Poesia 2024

02.05.2024 Pensament
lis costa barcelona poesia

El pròxim dissabte 18 de maig, el Centre de les Arts Lliures participa a la 27a edició del festival Barcelona Poesia amb Poesia pública. Un homenatge a l’activista de la poesia Lis Costa en què participaran algunes de les persones amb qui havia col·laborat íntimament: Josep Maria Jordana, Miriam Reyes, Ajo, Bartomeu Ferrando i Joan Casellas.

POESIA PÚBLICA
Homenatge a Lis Costa
18 de maig, de 12.30 a 14 h
El juny del 2023 ens va deixar Lis Costa, estudiosa, acadèmica i, per sobre de tot, activista de la poesia. Promotora de projectes de recopilació poètica com Poció o “Viu la poesia”, i impulsora, junt amb Josep Maria Jordana, de l’arxiu videogràfic Summa i dels projectes de creació Flux i Influx, Lis Costa ha estat una figura clau per a la promoció, la celebració i la descoberta de nous poetes i formes poètiques. Per això, la Fundació Joan Brossa i el Barcelona Poesia uneixen forces per retre-li homenatge amb algunes de les persones amb qui havia col·laborat íntimament: hi veurem Miriam Reyes —amb qui va coordinar la nit de poesia experimental del Barcelona Poesia 2022—, que n’invocarà la veu amb interludis sonors; Joan Casellas, que ens oferirà l’acció “Costa de Lis”, els happenings de Bartomeu Ferrando i la micropoesia d’Ajo, entre altres propostes. Va per a tu, Lis!

SOBRE BARCELONA POESIA
Del 15 al 22 de maig, el festival de poesia de la ciutat proposa obrir al màxim les possibilitats del vers amb una programació que inclpou recitals, concerts i performances.. En la seva 27a edició Barcelona Poesia entra a les cases a la recerca de la poeticitat del gest quotidià i, apostant per la senzillesa, pretén trobar el vers en els moviments gastats del dia a dia i ens convida a aturar-nos i deixar-nos meravellar pels gests comuns i habituals.
Consulta’n la programació