Unes balances a la mà i una pedra en Escorpí

TROBADA DE LECTURA ORGANITZADA PEL P.I.C.

Compartir

Per donar la benvinguda a un temps fosc i fred, se celebraven rituals per sanar, recordar i atraure aquelles veus latents entre nosaltres. Al voltant d’un foc, històries i mites es compartien per apropar les absències i convidar-les a fer-se presents entre l’escalfor i l’olor a les castanyes torrades.

Sota la llum de l’eclipsi i de la lluna plena que han marcat el projecte d’investigació curatorial d’enguany, i en un moment de trànsit entre cicles, us volem convidar a la primera trobada de lectura de la Biblioteca Fundació Joan Brossa.

Unes balances a la mà i una pedra en Escorpí* és una jornada que vol fer visible un acte d’escolta i de solidaritat, a través de l’activació d’allò que resta latent rere la peça Sound Tower (Minaret) ACT 02, de Julio César Palacio; creuar veus, històries i relats fins que les paraules esdevinguin càntics que invoquin temps passats i deixin rastres, amb l’artista Julia Spínola; i fer una crida amorosa al més enllà a través del vent, on el so i les olors facin d’eco, amb l’artista Maria Freire. Una jornada que desitja revelar les qüestions que s’amaguen sota la pell d’alguns dels projectes convocats a Lleixes i mòmies; explorar-ne les possibles contaminacions i proposar altres formes d’habitar els espais de lectura.

*Versos extrets de Joan Brossa, Sumari Astral (1999).