PRESENTACIÓ DEL TEATRE REUNIT DE JOAN CASAS

amb Arola Editors

Teatre (1989-2009) de Joan Casas, apadrinat per la Fundació Joan Brossa, es presentarà al Centre de les Arts Lliures (C/ Flassaders, 40) el proper dimarts 15 de març a les 19h. A l’acte també hi haurà una lectura dramatitzada de l’obra i una conversa entre Albert Arribas i Joan Casas. Per assistir-hi cal confirmar assistència a: protocol@fundaciojoanbrossa.cat.

Els ‘Teatres Reunits’ es reforcen amb noves complicitats
La col·lecció ‘Textos a part – Teatre Reunit’ d’Arola Editors enceta una nova etapa, i a partir d’ara comptarà amb les següents complicitats:

Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures
Institut del Teatre
Sala Beckett / Obrador Internacional de Dramatúrgia
Teatre Lliure
Teatre Nacional de Catalunya

Aquestes diverses entitats es comprometen a col·laborar anualment en l’edició d’un volum de la col·lecció Teatre Reunit durant les properes temporades, per tal de reforçar així la nova continuïtat del projecte.

La col·lecció ‘Teatre Reunit’ va néixer el 2017 en complicitat amb el Teatre Nacional de Catalunya, i actualment compta amb un catàleg de 32 títols, que en conjunt sumen ja un total de 396 textos teatrals publicats. Es tracta d’una sèrie de volums dedicats a un autor o autora, els quals apleguen una quantitat important d’obres en un sol llibre: o bé les obres completes o bé les obres més rellevants compreses en un període determinat d’anys. La col·lecció treballa per omplir buits importants de l’edició teatral del nostre país i aquestes edicions es poden comprar tant a les llibreries com a través dels diferents col·laboradors.L’any 2019 els Premis de la Crítica van atorgar a Arola Editors el premi Gonzalo Pérez de Olaguer a una trajectòria per haver «mantingut durant 20 anys, de manera militant, la voluntat de publicar textos teatrals d’autoria catalana contemporània, a més d’obres fonamentals de la dramatúrgia catalana dels darrers 100 anys».

El primer títol de la nova etapa serà el Teatre (1989-2009) de Joan Casas, apadrinat per la Fundació Joan Brossa, que es presentarà al Centre de les Arts Lliures (C/ Flassaders, 40) el proper dimarts 15 de març a les 19h. A l’acte també hi haurà una lectura dramatitzada de l’obra Nocturn corporal de Casas a càrrec d’Enka Alonso, Alexandre Rodríguez i Àlvar Triay, amb la direcció de Carolina Llacher. Per assistir-hi cal confirmar assistència a: protocol@fundaciojoanbrossa.cat.

Els propers teatres reunits que està previst que apareguin són: l’antologia Dramaturgues de Postguerra i Transició (apadrinat pel Teatre Nacional), el teatre reunit de Jordi Prat i Coll (apadrinat pel Teatre Lliure) i el teatre reunit de Sergi Belbel (apadrinat per la Sala Beckett).