La Festa del Llagostí 2026

De Neus Masdeu

Compartir

Enguany, la Fundació Joan Brossa i l’Associació Riborquestra s’uneixen al VI Festival MercArt! Celebrarem La Festa del Llagostí, la proposta artística, popular i gastronòmica de l’artista Neus Masdeu en homenatge al músic Carles Santos.

La Festa del Llagostí inclou un passacarrers, un espectacle musical performatiu amb els cors i conjunts de la Riborquestra i culminarà amb degustació de llagostins. Per seguir la xerinola us podreu quedar al sopar de germanor i concert de nit organitzat per  l’Associació Riborquestra.

La Festa del Llagostí torna a La Brossa amb la voluntat de convertir-se en una celebració habitual dins la Festa major de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. Una celebració on la comunitat d’artistes, el veïnat i el públic es troben per donar vida a la Comparsa de Gastronomia Ultralocal creada per Neus Masdeu.


Entre gresca, tiberi i ballarugues, descobrirem la història i les característiques d’aquest producte tan estimat i ho farem el territori que li és propi. Tal com marca la tradició, hi haurà capgrossos, balls de lluïment, la processó del llagostí piramidal, el pregó oficial de la festa, el premi gastronòmic i la degustació comunal. Una proposta artística que estima la gastronomia, la diversió i la cultura popular.

T’hi esperem!

Organitza: Associació Riborquestra i Fundació Joan Brossa

 

SOBRE NEUS MASDEU

Artista pluridisciplinar de Barcelona que treballa l’art a través de diversos llenguatges, majoritàriament la performance i la instal·lació. La mateixa quotidianitat del context en què es troba és el material a partir del qual treballa i, en la mesura del possible, la intenta activar a través de formats d’obra que permeten la interacció del públic.
La tendresa i l’humor són dues constants en els seus projectes, que tenen un alt component crític envers la societat de consum i les dinàmiques que se’n deriven.