jornada artística expo pic
Jornada artística “Avui mentre venia m’han dit que ja no en queden”

Amb Núria Martínez-Vernis Violeta Ospina Domínguez, Cinta Tort Cartró i el col·lectiu Pirulís

Dissabte 5 d’octubre el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa acull la jornada d’inauguració de l’exposició ‘Avui mentre venia m’han dit que ja no en queden, la mostra comissariada per Helena Calafell, Abril Carretero Balcells i Anna Vilamú Bosch que s’inaugura el mateix dissabte 5 d’octubre a les 18 h.

Durant aquesta jornada artística, l’equip del Programa d’Investigació Curatorial (PIC) 2024 proposa diversos tallers oberts a tota la ciutadania, a partir dels quals l’exposició i les seves aparicions seran possibles.

12 h: VERMUT I IMPROVISACIÓ POÈTICO-SONORA
Amb Núria Martínez-Vernis i Violeta Ospina Domínguez
Sobre una base de sons dels carrers de Sant Pere, Santa Caterina i La Ribera creada per Violeta Ospina, la poeta Núria improvisa recitant anècdotes del seu barri natal. Qualsevol veïna pot agafar el micro i dir la seva.

13.30 h: DINAR PARTICIPATIU
Amb Cinta Tort Cartró
Una morterada popular per hackejar la recepta i generar un espai festiu de co-laboratori on col·lectivitzar el ritual de la cuina compartida. A través de l’acte de cuinar i menjar juntis, reflexionarem sobre els aspectes polítics, relacionals i socials que travessen les nostres taules.
Postres a càrrec de Sindillar.
*La proposta principal consta de carn. Per demanar opció vegetariana/vegana o comunicar intoleràncies, cal contactar amb l’equip del PIC: ceschmcat@gmail.com

16 h: TALLER DE CARTELLS I ENCARTELLADA
Amb el col·lectiu Pirulís
En aquesta activitat explorarem com l’art i, en concret, el cartellisme, pot transformar el nostre entorn i generar connexions entre les persones que habiten la ciutat. Crearem peces gràfiques i textos que posteriorment penjarem als pirulís del barri. No cal tenir coneixements tècnics ni artístics, només ganes de portar la nostra anècdota al carrer i reivindicar la ciutat en la qual volem i mereixem viure!
*Per formalitzar la inscripció al Taller de cartells cal contactar amb l’equip del PIC: ceschmcat@gmail.com