

Laura Moreno Bueno | PostBrossa 2024
Laura Moreno Bueno investiga la sonoritat de l’edifici patrimonial de La Seca a Cossos oscil·lants. Aquesta instal·lació és un dels projectes guanyadors de la convocatòria PostBrossa 2024, junt amb Vot de tenebres de Joan Morey i L’oasi urbà d’Irene Vicente.
Mitjançant sons i materials, aquesta instal·lació convida els visitants a explorar la història de l’edifici de La Seca, des de la seva època com a Casa de la Moneda fins als usos contemporanis.
La instal·lació es divideix en dos recorreguts: un de deslocalitzat, que integra peces sonores en zones de trànsit com escales i passadissos, i un altre de localitzat, que proposa una interacció més pausada en espais fixos. Els sons s’activen gràcies al moviment dels visitants, evocant les màquines del passat i transformant-se amb les seves accions.
Les quatre peces principals utilitzen materials com el metall, l’aigua i la pedra per transmetre vibracions i sons que dialoguen amb la història material de l’edifici. A més, un concert el 19 de febrer connectarà totes les peces en una experiència única en directe.
Aquest projecte busca trencar amb la rigidesa dels espais expositius tradicionals, fent del cos dels visitants un element essencial per activar l’obra. És una reflexió sobre la connexió entre humans, materials i espais.
Paraules de l’artista
Com sona un espai i la seva matèria quan entrem en contacte amb ell?
El so és la conseqüència del
moviment vibratori d’un cos.
Tota la matèria posseeix una vibració.
Les freqüències de les vibracions
s’expandeixen i ocupen un espai.
Em crida poderosament l’atenció la manera en què els cossos oscil·len i generen sons. Especialment m’intriguen aquests petits sons ‘blancs’, a penes perceptibles, que solen quedar eclipsats per uns altres més ressonants. Aquelles vibracions mínimes que donen els materials que ens envolten i el frec amb ells. Com amplificar aquests sons?
Laura Moreno Bueno