lo new pub arts visuals
LO NEW PUB

Instal·lació col·lectiva de David Ricart Andreu, Simon Contra i David Urazán Figueredo
Lo Niu - Residència de creació 2023

Una instal·lació col·lectiva s’escampa pel bar de La Brossa transformant-lo en un espai de poesia, so i visualitat experimental. La mostra recull els treballs desenvolupats pels artistes David Ricart Andreu, Simon Contra i David Urazán Figueredo durant Lo Niu 2023, la residència de creació de la Fundació Guillem Viladot – Lo Pardal i l’Ajuntament d’Agramunt amb la qual col·labora el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.

Les propostes dels tres artistes s’apropen a la figura i l’obra de Guillem Viladot des de llenguatges i disciplines arriscades, compromeses amb el present.
El dissenyador David Ricart Andreu presenta Pare músic, fill ballador. Un espai costumista i de conversa en el qual l’artista disposa una constel·lació d’objectes parlants. Prenent com a punt de partida El refranyer de Joan Viladot, pare del poeta de Riella, aquestes peces s’han originat a partir del patrimoni immaterial agramuntí.
En el seu projecte Melomanies creuades, l’artista Simon Contra desenvolupa un diàleg entre la seva discografia i la col·lecció oculta de música de Guillem Viladot. Una llista de reproducció interactiva i una DJ Controller ens conviden a participar d’un viatge sonor des de Jacques Brel a Renaldo & Clara, de Penderecki a Miley Cyrus.
A Poiesis virtuals l’artista visual David Urazán Figueredo explora un dels primers treballs de poesia experimental que Guillem Viladot va realitzar l’any 1960, Ia- Urt , i genera imatges a través d’intel·ligència artificial. En aquesta proposta, el moviment i l’atzar componen un ball de colors, formes i, a vegades, idiomes indesxifrables.