Art & follia. Joan Obiols i Vié. Psiquiatre i humanista

La nova seu de la Fundació Joan Brossa, ubicada al carrer de La Seca al Born, obrí definitivament les portes al públic amb una exposició dedicada al fons del doctor Joan Obiols, comissariada pel seu fill Jordi Obiols. La mostra presentà, a través dels documents, fotografies i obres inèdits, diverses trajectòries del caràcter polifacètic del doctor i de la brillant trajectòria professional que assolí. La mostra es dividia en dues parts: la primera més vinculada a l’experiència en el món de la psiquiatria i la segona a l’interès que tingué pel món artístic i cultural.

Així doncs, a la planta baixa de l’edifici la mostra permeté endinsar-se en els treballs vinculats a la psicopatologia de l’expressió i a la innovadora visió de l’art brut. La presentació de més de seixanta dibuixos de malalts psiquiàtrics dialogà i es complementà amb una impactant obra formada per vuitanta imatges de malalts realitzades pel doctor, gran interessat en la fotografia. La segona part de la mostra, ubicada en el primer pis, ajudà a conèixer la vinculació d’Obiols amb les més innovadores tendències del moment en art, música, teatre, cinema i fotografia, així com alguna de les facetes més desconegudes de la personalitat humanista del doctor com pot ser el col·leccionisme amb obres de Joan Ponç, Antoni Tàpies, Joan Miró, Salvador  Dalí i Perejaume, entre altres.

L’exposició es complementà amb un catàleg il·lustrat amb reproduccions de les obres i dels documents exposats i amb textos d’Enric Ciurans, Anna Hernández i Pilar Bonet, entre altres, que ens permetran conèixer amb més profunditat el món professional, la vinculació amb el món cultural així com alguns dels camps que despertaven la gran curiositat del doctor Joan Obiols.

Aquesta mostra obria el primer dels cicles de la programació de la seu de la Fundació, el cicle dedicat a la memòria, a la constel·lació de figures properes a Joan Brossa: ‘La realitat en crisi’.

L’exposició es podrà visitar des del 25 d’octubre del 2018 fins al ​14 d’abril del 2019​.

Formulari de contacte