espectacle_v7 barranco
V7: L’art de silenciar

Cia. Susanna Barranco

En aquest espectacle la Cia. Susanna Barranco reflexiona sobre la violència i el poder, acompanyat de textos i films que han patit la censura.

Quins són els límits de la censura? I els de l’autocensura?
Quantes vegades al dia censurem?
I per què ho fem?
Què acceptem de la divergència?
Un diàleg entre dos personatges ens farà reflexionar sobre la censura, la violència o l’abús de poder, i sobre com aquests elements construeixen la societat en què vivim i condicionen les nostres relacions.
V7: l’art de silenciar és un projecte teatral de creació pròpia que parteix d’una investigació al voltant de dos conceptes: la por i la llibertat d’expressió. L’espectacle, que estarà acompanyat del documental Breathe, porta profundament inscrita la tensió i el debat que comporten la censura i l’autocensura com a idees de control del lliure pensament i de la lliure expressió.

SINOPSI
Dos personatges es troben en un únic espai escènic en el qual representen un diàleg etern i reflexiu. Per una banda, la Puta, com a símbol de la perversió i la submissió de la dona i com a personatge que qüestiona el sistema patriarcal que imposa unes lleis de control. I, per altra banda, el Censor, que incitarà la Puta a explicar la seva història, a exposar-se, a sentir…

NOTA DE DIRECCIÓ
Vaig començar a prostituir-me posant-me a tallar fragments de la pel·lícula com si fos una operació de vida o mort, com si fos un càncer que havia d’extreure de la meva obra. Des de llavors em considero una covarda, també una puta, és a dir, ‘una dona de moral qüestionable’ diu el diccionari. Alhora vaig sentir que aquesta experiència amb la censura era una experiència antiga de la qual sempre s’ha parlat i, no obstant, de la qual no se sap tant. El personatge del censor sempre resol el dilema, però què passa quan el personatge del censor desapareix? La imatge del censor ha estat camuflada durant el segle XXI i ha desaparegut, i jo també estic a punt de desaparèixer, desaparèixer també és un tema antic. No obstant això, la censura no desapareix, aconsegueix una transparència perversa, cada vegada arriba a llocs més íntims, al mateix temps que es fa més plaent i coherent. És el temps de l’autocensura.

Susanna Barranco

Cia. SUSANNA BARRANCO
Susanna Barranco crea des de les entranyes, saltant al buit, per arribar a les profunditats de cada projecte. La força visual i argumental caracteritzen tant les seves creacions com els seus treballs com a actriu. Viu la seva professió com una recerca i relació constant en el món en el qual transita, com a dona, arriscant-se, amb determinació, en cada procés creatiu. En ella, la creació es converteix en una eina de comprensió de la realitat, un bisturí metodològic amb el qual dissecciona la seva pròpia interioritat i la dels altres. La seva obra és sempre íntima i profunda, d’una força seductora estèticament captivadora alhora que intensament reflexiva.
Directora i creadora escènica i audiovisual, actriu i autora. L’any 1999 crea la companyia que porta el seu nom, Cia. Susanna Barranco. En els últims anys la companyia ha creat i produït diversos espectacles propis, dels quals destaquen V7: l’art de silenciar (2024); Red Room, codirigit per Susanna Barranco i Sol Picó (2019-2022); i Accions de Resistència, guanyadora del Premi BBVA de Teatre 2020, entre d’altres. També s’han dut a terme coproduccions com Forasters vindràn…, amb Marta Galán (Teatre Lliure, 2021).