THAUMA

Un poema escènic de Magda Puig Torres i Andreu Martínez

Thauma és un viatge per un cap meravellat. Un poema escènic de Magda Puig Torres i Andreu Martínez centrat en la capacitat de meravellar-nos i quedar-nos suspesos en un terreny poètic que no té ni finalitat ni conclusió ni tancament.

El asombro es la chispa que
enciende el pensamiento.
Leonardo Ordóñez

Es pot tornar a mirar el món d’una manera diferent? A Thauma Magda Puig Torres i Andreu Martínez Costa ens demostren que sí. Aquesta és una peça per descobrir un punt de vista diferent de les coses assumides. La sorpresa (asombro) comporta un trencament, una escissió, un sentiment radical d’estranyesa davant la realitat coneguda.
Thauma apel·la a l’humor, a tot allò que és bell, rudimentari, handmade, sorpresiu, al fet quotidià i a allò que encara no hem vist. Entenent el teatre com un lloc pel joc de percepcions. Creant escenes despullades de paraules, de categories, de tot allò que ens resulta familiar i quotidià, per accedir a una mirada que no llegeix l’escena, sinó que la mira o la contempla. Genera una mirada de l’espectador/a curiosa i lúdica, amb aquella sensació de mirar per primera vegada alguna cosa, de descobrir i sorprendre’s.

SINOPSI
Thauma és un viatge per un cap meravellat.
Funciona com un joc poètic, en el qual es confonen dalt i baix, fons i figura, gran i petit, creant diferents maneres de veure el mateix.
Segueix els codis de la novel·la gràfica i el teatre d’objectes, i proposa un paisatge que va obrint-se tot desvetllant el seu interior.
Thauma és un poema escènic centrat en la capacitat de meravellar-nos i quedar-nos suspesos en un terreny poètic que no té ni finalitat ni conclusió ni tancament.
Thauma apel·la a l’humor, a la bellesa, al misteri i al que és inesperat, a un asombro que no formula pensament, però que pot ser la llavor del mateix fet de pensar.

LA CRÍTICA N’HA DIT

• “La creació és deliciosa, un esclat d’imaginació i de recursos.” – Andreu Gomila, El Temps de les Arts
  • “Una proposta escènica tan inhabitual entre nosaltres com reeixida.” – Santi Fondevila, Ara
    • “Espectacle pop d’atmosfera brossiana i avantguardista.” – Oriol Puig-Taulé, Núvol
    • “El joc és constant. La plàstica, absoluta.” – Jordi Bordes, Recomana

SOBRE LA MULA
Formada per Magda Puig Torres i Andreu Martínez Costa, La Mula és una companyia de teatre que treballa amb les arts visuals, els titelles i l’espai. Interessada en la percepció, la seva alteració i el joc. Comprenent l’escena com a espai per a l’expressió, la seva obra està marcada per un teatre plàstic i la recerca en la dramatúrgia visual.