Jo, travesti

de roberto g. alonso

Estrenat en el marc del Festival Grec de Barcelona 2023 i de Fira Tàrrega, Jo, travesti combina teatre, música i dansa per homenatjar l’art del transformisme i tots aquells artistes que, amb els seus actes, van obrir moltes portes cap a la llibertat.

L’espectacle és una alterficció sobre el transvestisme que reivindica l’art i cultura travesti i la figura de transformistes i imitadors d’estrelles amb una llarga tradició a casa nostra al llarg de tot el segle XX i fins als nostres dies.

Aquest és un projecte que sorgeix de la complicitat entre el coreògraf i intèrpret Roberto G. Alonso i l’autor i director Josep Maria Miró. Com si es tractés d’un acte de transformisme dramatúrgic, l’autor Josep Maria Miró ha escrit una autoficció a partir de la biografia de Roberto G. Alonso que ens convida a acostar-nos a noms capdavanters i transgressors com Mirko, Derkas, Leopoldo Fregoli, Edmond de Bries, Asensio Vidal, Pirondello, Ocaña, Violeta la Burra, Carmen de Mairena o Ángel Pavlovski, entre d’altres, i a espais mítics com el Wuli-Chang, la Criolla, l’Edén Concert, la Cúpula Venus o la bodega Bohemia.

Sobre la companyia
Amb gairebé 30 anys de trajectòria, la companyia. Roberto G. Alonso  és un referent de la dansa a Catalunya i a Espanya pel seu particular llenguatge coreogràfic, caracteritzat per la fusió de la dansa amb la dramatúrgia i una concepció escènica peculiar, imaginativa i preciosista.

Els seus darrers treballs han estat Marúnica, espectacle per a públic familiar coproduït amb Dansa Quinzena Metropolitana (2020); i Laberint Striptease, espectacle parateatral sobre textos de Joan Brossa a l’Escenari Brossa amb motiu de l’any commemoratiu del naixement del polifacètic artista, el febrer del 2019. Aquesta peça va estar nominada en la categoria de millor dramatúrgia pels premis de la crítica.

Aquest projecte és una coproducció del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa, FiraTàrrega, Festival Grec de Barcelona i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM).