festival TRO 2

Relectures performàtiques
Comissariat per La Sullivan
un projecte d'Edicions Poncianes i el Centre de les Arts Lliures

Tornem als llocs per recordar qui vam ser, quan hi arribàrem de bon principi. Rellegim llibres desitjant retrobar-nos-hi. Retrocedim per avançar d’una manera diferent i girem cua per albirar un horitzó desconegut. Com si ens fos possible, un cop hem vist el llamp, recuperar el tro.

El Festival TRO neix amb la voluntat de crear una altra forma d’allò que ja existeix: els llibres que publica Edicions Poncianes. Vol tornar (com l’esclat d’una tronada) al textos per llegir-los altrament i confessar que en volem més (com l’eco que fa el soroll de la tempesta).

Des d’una perspectiva performàtica i coral, el festival agermana creadors que tornen als textos per fer de la literatura la cita que convoca altres disciplines: l’art, el pensament, la poesia, la música, l’humor i la dansa. El creadors convidats reinterpreten autors clàssics, descobreixen i reivindiquen referents oblidats i actualitzen autories que encara dialoguen amb nosaltres, avui.

El Festival TRO tindrà lloc els migdies de dissabte 5, 12 i 19 de novembre, a la Fundació Brossa. Acabarem a l’hora del vermut amb Yzaguirre!

5/11: SER BÈSTIA
És una trobada que vol seguir indagant els vincles que uneixen alguns d’aquests autors clàssics amb creadors contemporanis. Set intervencions a partir de set poètiques. El resultat: una actualització d’autors que ens travessen, perquè la promesa es conjuga en present i la tradició és matèria de futur.

Guillem Balart – Allen Ginsberg
Marc Giró – Víctor Català
Glòria Ribera – Arthur Rimbaud
Cristina Morales – Walt Whitman
Roger Peláez – Albert Camus
Valentín Roma – Marguerite Duras
Elisa Victoria – Virginia Woolf

12/11: OBRIR EL CÀNON
Aquesta segona sessió del festival TRO pren Adrienne Rich com a pretext per demanar a diversos creadors que facin una lectura personal d’un referent silenciat de la seva disciplina. Una excusa per descobrir veus desconegudes, reivindicar-ne la importància, reprendre el seu llegat i, al final, celebrar la redescoberta amb un DJ set i l’hora del vermut.

Pol Guasch + Ada Bruguera – literatura
Fina Birulés – filosofia
Kelly Lua (Tinta negra) – poesia
Miquel Missé – activisme
Aimar Pérez Galí – dansa
Maguette Dieng (Jokkoo Collective) – música electrònica
+ DJ set final de Maguette Dieng

19/11: TORNAR A PASOLINI
Celebrant el centenari de Pasolini, és inevitable preguntar-nos què queda d’ell avui. En la darrera sessió del festival, les escriptores Gabriela Wiener i Layla Martínez conversaran sobre la continuació del seu llegat; Carles Viarnès i Sara Fontán musicaran en directe un muntatge audiovisual inèdit a partir dels seus films creat per la directora Núria Giménez Lorang; i, finalment, amb l’humor intel·ligent que la caracteritza, Ana Polo revisarà les entrevistes sobre amor i sexualitat que Pasolini va rodar a Comizi d’amore.

Gabriela Wiener  + Layla Martínez – conversa
Carles Viarnès + Sara Fontán + Núria Giménez Lorang – concert audiovisual