espectacle #Brossa de la companyia Dei Furbi amb Gemma Beltran
#Brossa

El 10è espectacle de la companyia Dei Furbi amb Gemma Beltran

• L’obra de Joan Brossa és el punt de partida de #Brossa, el desè espectacle de la companyia Dei Furbi amb Gemma Beltran. La companyia ha escollit “hashtag” per la particularitat màgica que el símbol numeral (#) presta a la paraula que el segueix. Una etiqueta de metadades que obre un món: l’univers brossià.
  • Amb una estructura que reinterpreta el teatre musical, Hashtag Brossa parteix de l’obra de l’artista i esdevé una finestra oberta a la seva poètica, amb el desafiament formal que això comporta. Combinant teatre i música composta i arranjada per ser interpretada només amb la veu, l’espectacle proposa una travessa a la recerca de l’ànima de l’artista, que roman encriptada dins el seu inventari.

#BROSSA és el nou espectacle de Gemma Beltran amb la companyia Dei Furbi, en coproducció amb el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa. L’obra de Joan Brossa és una finestra oberta i el punt de partida d’aquest nou projecte, amb el desafiament formal que proposa la seva poètica. Combinant teatre i música composta i arranjada per ser interpretada només amb la veu, l’espectacle proposa una travessa a la recerca de l’ànima de l’artista, que roman encriptada dins el seu inventari.
Un laberint que ens perd en el seu reflex, emmirallats entre l’oníric i el  quotidià. L’espectacle s’endinsa en el món i la manera de mirar brossiana, s’amara de la seva poesia escènica i emergeix amb la mirada fresca que caracteritza l’univers Dei Furbi. La companyia s’acosta al surrealisme i teatralitat de Joan Brossa, però també a l’actitud de l’artista com observador implacable. Gemma Beltran s’hi aboca en els materials de manera rigorosament lúdica amb la companyia per tal de descobrir nous llenguatges subversius amb el joc i la imaginació com a divisa.

SINOPSI
Un cobrador arriba a la Fundació Brossa per tal saldar el deute del poeta que, sembla ser, va vendre la seva ànima.
Uns esperits l’introdueixen juntament amb l’espectador en el seu diabòlic inventari, un laberint de miralls que ens perd en el seu reflex.
Emmirallats entre l’oníric i el quotidià aniran endinsant-se en un món surrealista i teatral, ple de música en què ressona l’ànima lúdica del poeta tot posant en Brossa en joc.

CONTEXTUALITZEM LA CREACIÓ
Els diferents espectacles que ha dirigit Gemma Beltran amb la companyia Dei Furbi han suposat una revisitació d’obres clàssiques  que parteixen d’una abrasió del text i la música, confrontat a la immediatesa de la presència corporal dels actors. Alguns exemples serien L’illa dels esclaus, La flauta màgica, Don Giovanni, La Finta Giardiniera (amb l’IOA de Bèlgica), Oklahoma, La Metamorfosis, El castell, entre d’altres.
El riure neix quan al cos se li treu gravetat. A Catalunya, hem tingut la sort de tenir un mestre per a això: Brossa ens ha ensenyat a llevar-li gravetat als objectes i les paraules.

LA CRÍTICA N’HA DIT

• “Las múltiples capas y recovecos de la obra brossiana conviven aquí con armonía, gracia y alegría.” – Oriol Puig Taulé, El País
  • “Un tot dramatúrgic al servei de l’obra plenament singular de Joan Brossa.” – Andreu Sotorra, Recomana
  • Una meravella d’espectacle. Lliga l’univers poètic i visual de Joan Brossa amb l’esperit lúdic, juganer i màgic de Dei Furbi.” – David Guzmán, L’irradiador