Inaugurem ‘Altres Brosses. La poesia d’acció: el parateatre’

15.03.2023 Arts visuals
altres brosses joan brossa joan maria minguet
  • Inaugurem Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d’acció, el parateatre, exposició a cura de Joan Maria Minguet que s’endinsa en l’univers brossià per interpretar la intensa dedicació que el poeta va mostrar pel que ell anomenava el “parateatre”.
  • Un dels eixos sobre els quals pivota la nostra programació és la tensió que es genera entre la memòria i la contemporaneïtat. Altres Brosses torna a posar al centre la creació del marge i utilitzar Brossa com a catalitzador d’un tipus de creacions que enllacen generacions.

Joan Maria Minguet s’endinsa en l’univers brossià a Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d’acció, el parateatre. Una exposició que interpreta la intensa dedicació que el poeta va mostrar pel que ell anomenava el “parateatre”: la poesia en escena que busca el contacte amb l’espectador a través de la fascinació, la sorpresa, l’ocurrència. Bàsicament, de tot allò que succeeix en escena i no té res a veure amb l’argument o la narració. La mostra es podrà veure al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Brossa del 15 de març al 16 de juliol del 2023.

“Hi ha encara Altres Brosses per descobrir, per reivindicar”, ha declarat el comissari de l’exposició. Altres Brosses és un projecte tributari als estudiosos que s’han acostat al Brossa parateatral que, segons Minguet, és ras i curt el Brossa autèntic. La mostra procura conciliar tots els coneixements que es desprenen de les seves contribucions al procés de selecció i combinació que suposa el treball curatorial. Segons destaca Maria Canelles, directora d’Arts Visuals de la Fundació Joan Brossa, aquesta proposta “és volgudament transgeneracional”. “Brossa és al mig i, al seu voltant, un equip d’investigadores, creadores i dissenyadores que abasten maneres de fer i pensar diferents unificades per una idea de joc, radicalitat i subversió de les formes”, ha afegit.

L’exhibició, que ocuparà els espais Ç i A de l’antic edifici de La Seca, es divideix en diferents seccions, cadascuna de les quals correspon a un camp al qual el poeta va dirigir la seva mirada oberta: la màgia, la pantomima, el circ, els pallassos, el cinema i el teatre visual. En tots ells el visitant trobarà producció visual, literària i teatral amb un denominador comú: la poètica de l’encís.