ALBERT ARRIBAS PRESENTA LILIANAE #AM, UN ESPECTACLE-CONCERT QUE ENDINSA EL PÚBLIC EN UNA EXPERIÈNCIA TENDRA I DESCONCERTANT

26.09.2025 Nota de Premsa
Compartir      
  • A partir del poema Liliana i les cançons populars d’Apeles Mestres, l’obra Lilianae #AM es podrà veure del 2 al 5 d’octubre al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.
  • Un concert-performance que perverteix l’estètica «per a infants» i endinsa el públic en una experiència tendra i alhora desconcertant.
  • Griselda Ramon i Àlex Jordi tornen a protagonitzar una peça d’Arribas, després de la bona acollida d’Orationibus #SR i l’Opereta imaginària.

 

Barcelona, 26 de setembre de 2025. Albert Arrribas presenta al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa Lilianae #AM, un concert-performance a partir del poema Liliana d’Apeles Mestres i de les cançons populars d’aquest artista pluridisciplinar del tombant del segle XIX, que es podrà veure del 2 al 5 d’octubre.  Protagonitzat per Griselda Ramon i Àlex Jordi, l’espectacle perverteix els codis de l’estètica «per a infants» i endinsa el públic en una experiència tendra i alhora estranya i desconcertant sobre la pèrdua de la innocència i les dificultats d’encaixar al món.

Entesa com una segona part de l’espectacle Orationibus #SR, a partir de les Oracions de Santiago Rusiñol, el director i dramaturg Albert Arribas explora aquesta vegada Liliana, l’obra culminant d’Apeles Mestres en què el poeta adopta un aparent to infantil per preguntar-se sobre els cicles de l’existència i les projeccions simbòliques amb què mirem de desxifrar la realitat. En paraules d’Arribas, es tracta “d’una mena de segona part d’un espectacle que va transformar la meva manera de sentir i practicar l’art de l’escenari. Molt més juganers, molt més trapelles, ara els dos músics s’han transformat en gnoms de la Liliana d’Apeles Mestres”.

Amb un format entre cabaret i concert, es tracta de la segona peça que la cantant Griselda Ramon i el pianista Àlex Jordi comparteixen sota la direcció d’Albert Arribas, i és el retorn esperat de Griselda Ramon després de la bona acollida d’Opereta imaginària, que es va poder veure a la primavera del 2025 al mateix Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.

Lilianae #AM aquests dos músics encarnen dos personatges fascinants i aparentment innocents que són confrontats amb la mirada de l’espectador i que, tal com apunta Arribas, tenen  “el do d’arrencar-nos per igual els riures, les llàgrimes, els somriures, les suspicàcies, la incredulitat, la crueltat, la tendresa i els aplaudiments, en un viatge ben difícil d’oblidar.”

Amb la recuperació d’aquest poema i de les cançons d’Apeles Mestres, Arribas vol destacar l’obra d’un dels creadors més fascinants del nostre patrimoni cultural. Artista polifacètic, va destacar com a il·lustrador, poeta, dramaturg, músic i pensador, si bé la seva obra ha quedat injustament relegada a un segon terme.

Albert Arribas

Albert Arribas és director escènic, dramaturg i traductor teatral. Els seus treballs s’han exhibit en espais com el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, La Seca – Espai Brossa o el Teatre Akadèmia, i en festivals com el Grec de Barcelona, el Temporada Alta de Girona o la Mousson d’Eté a França. Entre els seus darrers muntatges com a director escènic destaquen Freshwater (Una comèdia) de Virginia Woolf (Teatre La Fàbrica, 2025); Opereta imaginària de Valère Novarina (Centre de les Arts Lliures, 2025);  Les bacants d’Eurípides (La Gleva, 2024); Verbagàlia de Víctor Català (Sala Atrium, 2024); Al contrari! de Lluïsa Cunillé (Sala Atrium, 2024); El gos de Lluïsa Cunillé (La Gleva, 2023; Premi de la Crítica a millor espectacle de petit format); Beuarra d’Albert Balasch (La Gleva, 2022); Cadires de Mont Plans i Oriol Genís (Teatre Goya, 2022); Licaó. Apologia del desig de Dimitris Dimitriadis (Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures, 2022); Acis & Galatea de G. F. Händel (Teatre Auditori de Sant Cugat, 2021); El jardí de Lluïsa Cunillé (Sala Beckett, 2021), els espectacles de la pentalogia #SR, dedicada a Santiago Rusiñol, Orationibus #SR (Sala Hiroshima, 2018), Annus irritabilis #SR (TNC, 2018) i Illud Mysticum #SR (Sala Hiroshima, 2019); Actes obscens en espai públic de Davide Carnevali (TNC – Grec Festival de Barcelona, 2017) o F.R.A.U., a partir del Quadern del frau d’Albert Balasch (Grec Festival de Barcelona i Festival Temporada Alta, 2016).

INFORMACIÓ ÚTIL
Del 2 al 5 d’octubre
De dijous a dissabte a les 19 h
Diumenge a les 18 h
Format: espectacle-concert
Durada: 70 minuts
Idioma: català

FITXA ARTÍSTICA
Dramatúrgia i direcció: Albert Arribas
Ajudantia de direcció: Eva Vilar
Intèrprets: Griselda Ramon i Àlex Jordi
Espai escènic i vestuari: Manuel Mateos, a partir d’Orationibus #SR de Sílvia Delagneau
Poemes i cançons: Apeles Mestres
Tria de cançons: Griselda Ramon
Peces instrumentals: Àlex Jordi
Producció: La Veu Humana i Centaure Produccions
Fotografia: Pere Cots

Més informació i gestió d’entrevistes:
Diana Juanpere Dunyó
Comunicació i premsa
djuanpere@fundaciojoanbrossa.cat

També et pot interessar

09.12.2025
Nota de Premsa

La Mula presenta ‘Manual per a éssers vius’, una exploració visual sobre el poder i la fragilitat del llenguatge

– L’obra es podrà veure de l’11 al 21 de desembre al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa. – La companyia converteix l’escena en un espai de joc visual i filosòfic amb el text com a protagonista. – És la s ......
Llegeix
26.11.2025
Nota de Premsa

L’artista Adrià Julià presenta l’exposició “Faules per una economia animal”, una invitació a repensar el valor més enllà del mercat

  S’inaugura el dimarts 25 de novembre a les 18 h. al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa i es podrà veure fins al 4 de gener de 2026. L’exposició vincula el passat i el present del sistema monetari amb la història ......
Llegeix