ALBERT ARRIBAS PRESENTA LILIANAE #AM, UN ESPECTACLE-CONCERT QUE ENDINSA EL PÚBLIC EN UNA EXPERIÈNCIA TENDRA I DESCONCERTANT

26.09.2025 Nota de Premsa
Compartir      
  • A partir del poema Liliana i les cançons populars d’Apeles Mestres, l’obra Lilianae #AM es podrà veure del 2 al 5 d’octubre al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.
  • Un concert-performance que perverteix l’estètica «per a infants» i endinsa el públic en una experiència tendra i alhora desconcertant.
  • Griselda Ramon i Àlex Jordi tornen a protagonitzar una peça d’Arribas, després de la bona acollida d’Orationibus #SR i l’Opereta imaginària.

 

Barcelona, 26 de setembre de 2025. Albert Arrribas presenta al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa Lilianae #AM, un concert-performance a partir del poema Liliana d’Apeles Mestres i de les cançons populars d’aquest artista pluridisciplinar del tombant del segle XIX, que es podrà veure del 2 al 5 d’octubre.  Protagonitzat per Griselda Ramon i Àlex Jordi, l’espectacle perverteix els codis de l’estètica «per a infants» i endinsa el públic en una experiència tendra i alhora estranya i desconcertant sobre la pèrdua de la innocència i les dificultats d’encaixar al món.

Entesa com una segona part de l’espectacle Orationibus #SR, a partir de les Oracions de Santiago Rusiñol, el director i dramaturg Albert Arribas explora aquesta vegada Liliana, l’obra culminant d’Apeles Mestres en què el poeta adopta un aparent to infantil per preguntar-se sobre els cicles de l’existència i les projeccions simbòliques amb què mirem de desxifrar la realitat. En paraules d’Arribas, es tracta “d’una mena de segona part d’un espectacle que va transformar la meva manera de sentir i practicar l’art de l’escenari. Molt més juganers, molt més trapelles, ara els dos músics s’han transformat en gnoms de la Liliana d’Apeles Mestres”.

Amb un format entre cabaret i concert, es tracta de la segona peça que la cantant Griselda Ramon i el pianista Àlex Jordi comparteixen sota la direcció d’Albert Arribas, i és el retorn esperat de Griselda Ramon després de la bona acollida d’Opereta imaginària, que es va poder veure a la primavera del 2025 al mateix Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.

Lilianae #AM aquests dos músics encarnen dos personatges fascinants i aparentment innocents que són confrontats amb la mirada de l’espectador i que, tal com apunta Arribas, tenen  “el do d’arrencar-nos per igual els riures, les llàgrimes, els somriures, les suspicàcies, la incredulitat, la crueltat, la tendresa i els aplaudiments, en un viatge ben difícil d’oblidar.”

Amb la recuperació d’aquest poema i de les cançons d’Apeles Mestres, Arribas vol destacar l’obra d’un dels creadors més fascinants del nostre patrimoni cultural. Artista polifacètic, va destacar com a il·lustrador, poeta, dramaturg, músic i pensador, si bé la seva obra ha quedat injustament relegada a un segon terme.

Albert Arribas

Albert Arribas és director escènic, dramaturg i traductor teatral. Els seus treballs s’han exhibit en espais com el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, La Seca – Espai Brossa o el Teatre Akadèmia, i en festivals com el Grec de Barcelona, el Temporada Alta de Girona o la Mousson d’Eté a França. Entre els seus darrers muntatges com a director escènic destaquen Freshwater (Una comèdia) de Virginia Woolf (Teatre La Fàbrica, 2025); Opereta imaginària de Valère Novarina (Centre de les Arts Lliures, 2025);  Les bacants d’Eurípides (La Gleva, 2024); Verbagàlia de Víctor Català (Sala Atrium, 2024); Al contrari! de Lluïsa Cunillé (Sala Atrium, 2024); El gos de Lluïsa Cunillé (La Gleva, 2023; Premi de la Crítica a millor espectacle de petit format); Beuarra d’Albert Balasch (La Gleva, 2022); Cadires de Mont Plans i Oriol Genís (Teatre Goya, 2022); Licaó. Apologia del desig de Dimitris Dimitriadis (Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures, 2022); Acis & Galatea de G. F. Händel (Teatre Auditori de Sant Cugat, 2021); El jardí de Lluïsa Cunillé (Sala Beckett, 2021), els espectacles de la pentalogia #SR, dedicada a Santiago Rusiñol, Orationibus #SR (Sala Hiroshima, 2018), Annus irritabilis #SR (TNC, 2018) i Illud Mysticum #SR (Sala Hiroshima, 2019); Actes obscens en espai públic de Davide Carnevali (TNC – Grec Festival de Barcelona, 2017) o F.R.A.U., a partir del Quadern del frau d’Albert Balasch (Grec Festival de Barcelona i Festival Temporada Alta, 2016).

INFORMACIÓ ÚTIL
Del 2 al 5 d’octubre
De dijous a dissabte a les 19 h
Diumenge a les 18 h
Format: espectacle-concert
Durada: 70 minuts
Idioma: català

FITXA ARTÍSTICA
Dramatúrgia i direcció: Albert Arribas
Ajudantia de direcció: Eva Vilar
Intèrprets: Griselda Ramon i Àlex Jordi
Espai escènic i vestuari: Manuel Mateos, a partir d’Orationibus #SR de Sílvia Delagneau
Poemes i cançons: Apeles Mestres
Tria de cançons: Griselda Ramon
Peces instrumentals: Àlex Jordi
Producció: La Veu Humana i Centaure Produccions
Fotografia: Pere Cots

Més informació i gestió d’entrevistes:
Diana Juanpere
djuanpere@fundaciojoanbrossa.cat
Comunicació i premsa

També et pot interessar

04.11.2025
Nota de Premsa

Els poemes objecte de Joan Brossa dialoguen amb l’obra objectual d’altres artistes al nou cicle d’exposicions del Centre de les Arts Lliures

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa inaugura el cicle d’exposicions Digues, cosa. Joan Brossa i els poemes objecte, que s’anirà desplegant fins al 27 de juny de 2027.   El projecte, a cura de Marc Navarro, posa en r ......
Llegeix
27.10.2025
Nota de Premsa

El Centre de les Arts Lliures torna a acollir amb força l’IF Barcelona, el festival de referència del teatre visual, d’objectes i de titelles

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa col·labora per segon any consecutiu amb l’IF Barcelona amb set espectacles que es podran veure de l’1 de novembre al 7 de desembre de 2025. Històries de titelles per a adults, teatr ......
Llegeix