Danses romàntiques / Antena fantasma. Vine a dibuixar la música, o a ballar el traç!

BCNDibuixa

Compartir

El Barcelona Dibuixa arriba a La Brossa!

Barcelona Dibuixa és un festival que converteix el dibuix en una manera de pensar, de moure’s i d’habitar la ciutat. Dibuixar sense parar. Dibuixar abans de pensar. Dibuixar amb les mans, amb el cos, amb la mirada i amb la imaginació. Un gest que ens connecta amb la creativitat, amb el plaer de crear i amb una forma d’atenció plena que uneix emoció, pensament i moviment.

Dins d’aquest festival, al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa hi tindrem a Montededutor amb la seva performance Danses romàntiques/Antena fantasma, farem un dibuix col·lectiu, deixant-nos moure i inspirar per les músiques dels ballets romàntics més populars, com Giselle, La Sylphide i Coppélia. Una experiència on el cos i el paper es converteixen en un sol batec. En aquest espai: Crearem sense judicis, dibuixarem sense saber prèviament què estem creant. Explorarem la connexió, ens retratarem els uns als altres sense mirar el paper. Confiarem en la intuïció, deixarem anar el control per donar vida a una obra abstracta i viva.

Guillem Mont de Palol
Girona, 1978. Em vaig graduar en dansa i coreografia a la SNDO (School for New Dansce Development, Amsterdam) el 2006. Faig el meu propi treball des de 2009 quan vaig començar a col·laborar amb Jorge Dutor, escenògraf i xaman de l’escena, i la meva parella professional i vital des de llavors. Junts hem anat presentant els nostres projectes escènics tant en contextos nacionals com internacionals. En els nostres treballs abordem les convencions escèniques des d’una mirada crítica alhora que utilitzem l’humor com a eina empàtica perquè el públic entri en els nostres universos que fluctuen entre allò real i allò fictici i acabi ballant la conga.

Compagino la vessant artística amb la pedagògica i la terapèutica, ja que entenc la docència i la sanació també com a pràctica artística. He sigut professor convidat per diverses estructures tant nacionals com internacionals alhora que intento cuidar els cossos físics i energètics dels que m’envolten amb la pràctica del massatge i el toc sanador.