Juana Dolores reflexiona sobre les potencialitats revolucionàries de la ficció a ‘HIT ME IF I’M PRETTY o la princesa moderna’

08.10.2024 Arts escèniques

juana dolores hit me

Del 10 al 20 d’octubre el Centre de les Arts Lliures presenta ‘HIT ME IF I’M PRETTY o la princesa moderna‘, de Juana Dolores. Un solo performatiu contra la violència masclista i l’opressió de gènere a partir de la feminització de la figura d’El príncep de Nicolau Maquiavel. Pot la bellesa, com la violència, ser un arma d’ofensa i autodefensa? Té potencialitat revolucionària el poder de seducció? Aquestes són algunes de les preguntes que l’actriu dramaturga i directora d’escena planteja sobre l’escenari per reflexionar sobre les contradiccions del sistema capitalista. HIT ME* és una co-producció de Castillo de Diamante, Temporada Alta, el Grec Festival de Barcelona i  Teatre L’Artesà, que ha rebut el suport de la Beca Crea 2021 de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Institut Català de les Empreses Culturals – Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

En aquest espectacle, Juana Dolores feminitza i sexualitza la figura del príncep de Nicolau Maquiavel i d’Antonio Gramsci, i interpreta una princesa tan bella com violenta, estimada i temuda, hegemònica i contrahegemònica. Després d’haver descobert i comprès el món, conèixer l’amor i el sexe, i ser decebuda, humiliada i traïda, la protagonista de HIT ME IF I’M PRETTY o la princesa moderna torna al seu castell i proclama la sobirania de l’objecte de desig –el seu poder polític i el seu poder de seducció– al servei del partit revolucionari. L’obra reflexiona sobre les estructures de poder que oprimeixen a les dones i ofereix una mirada radicalment diferent sobre la feminitat.

HIT ME IF I’M PRETTY o la princesa moderna és la segona part de la trilogia LA MEVA FEMINITAT –ideologia, partit, constitució–, després de JUANA DOLORES, massa diva per a un moviment assembleari. En aquesta trilogia l’artista reflexiona sobre les potencialitats revolucionàries i propagandístiques de la ficció i sobre allò femení com una sensibilitat artística més enllà del sexe i del gènere.