La Brossa, reconeguda per la qualitat de la seva activitat educativa

30.07.2024 Educació
segell educatiu

La Fundació Joan Brossa ha renovat el Segell de Qualitat Educativa que otorga el Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona.

El passat mes de juny, el Departament d’Educació de la Fundació Joan Brossa ha renovat el Segell de Qualitat que atorga el Consell de Coordinació Pedagògica (CIP) de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest reconeixement acredita la qualitat de la tasca educativa que desenvolupa la Brossa i, a més, permet a la institució formar part de la comunitat d’institucions compromeses amb la construcció d’una ciutat educadora a través de la creació d’experiències educatives singulars.
En la renovació del segell de qualitat, e
l CIP destaca l’adequació dels objectius treballats a les visites educatives organitzades des de la Brossa amb les competències del nou currículum, així com el seu disseny -que permet que l’alumnat tingui un rol actiu durant el seu desenvolupament, amb una part de reflexió conjunta i dinàmiques participatives- i  els materials i recursos didàctics utilitzats, prou flexibles per adaptar-se a les característiques dels grups d’alumnes participants.
“Per a la Brossa és fonamental treballar en col·laboració amb entitats que vinculen cultura i educació, donat que la nostra tasca no la fem en solitari, sinó en xarxa amb moltes altres institucions i col·lectius”, ha destacat Sílvia Galí, coordinadora del Departament d’Educació de la Brossa. “Per a nosaltres és vital que, de mica en mica, les propostes siguin cada cop més obertes i treballades per capes de complexitat, abans que per nivells educatius. L’any que ve continuarem amb aquesta feina i, alhora, eixamplarem les nostres col·laboracions”, ha afegit.

El Segell de Qualitat del CIP: una aposta per la innovació
Una iniciativa fruit de la col·laboració entre el Consell d’Innovació Pedagògica i els Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Des del 2015, aquest projecte d’acreditació té l’objectiu d’analitzar les bones pràctiques educatives que existeixen a la ciutat i proposar elements de millora, per tal de contribuir a optimitzar l’oferta educativa de Barcelona.