inauguració escola brossa remedios zafra
Inauguració Escola Brossa

Amb Remedios Zafra

El pròxim divendres, 28 de juny, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa acull la inauguració de l’Escola Brossa. Un nou espai per a l’exploració, la creació i l’aprofundiment en els àmbits de la poesia i l’escena de la ciutat. L’acte comptarà amb la participació de Maria Canelles, Georgina Oliva i Sheila Eroles, integrants de la direcció col·legiada de la Brossa; Roser Casamayor, coordinadora del nou projecte formatiu de la institució; i l’escriptora i assagista Remedios Zafra, que impartirà la lliçó inaugural de l’Escola Brossa. Sota el títol Lo difícilmente narrable, l’escriptora parlarà del valor del treball intel·lectual i artístic, sobre la transformació d’aquesta pràctica en treball i sobre la motivació que porta a dedicar-s’hi plenament.

L’Escola Brossa engegarà la seva activitat l’octubre del 2024 amb un programa de tallers de curta i llarga durada impartits per artistes i poetes de reconeguda trajectòria, que et convidaran a experimentar i alliberar les pràctiques artístiques de mètodes i disciplines convencionals.

SOBRE REMEDIOS ZAFRA
Assagista, escriptora, professora d’universitat i investigadora a l’Instituto de Filosofía del Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Treballa sobre l’estudi crític de la cultura contemporània, el feminisme i la transformació del treball creatiu en la cultura-xarxa. Ha estat professora universitària de Polítiques de la Mirada, Escriptura Creativa, Gènere i Representació i Cultura Digital i professora tutora d’Antropologia Social a la UNED. Doctora i llicenciada en Art, llicenciada en Antropologia Social i Cultural, estudis de doctorat en Filosofia Política i Màster Internacional en Creativitat. El seu treball ha aconseguit importants reconeixements, entre ells, el Premi Internacional d’assaig Jovellanos 2022, Anagrama d’Assaig 2017, Estat Crític, de les Lletres El Públic, Màlaga d’Assaig, de Poesia Antonia Pérez Alegre, de Comunicació de la Associació de Dons Periodistes de Catalunya o Premi Meridiana de Cultura de l’Institut Andalús de la Dona. És autora, entre d’altres, dels llibres El informe (Anagrama, 2024), Frágiles (Anagrama, 2021), El Entusiasmo (2017), Ojos y capital (2015), (h)adas (2013), Una habitación propia conectada (2010) i Netianas (2005)
Ha estat investigadora i escriptora convidada en nombroses institucions dins i fora d’Espanya, entre elles la Universitat de Princeton, Universitat de Londres, Universitat Nacional de Colòmbia, Universitat de Nova York, Universitat Autònoma Metropolitana, o Institut Tecnològic d’Estudis Superiors d’Occident de Guadalajara (Mèxic). Des de l’any 2000 ha treballat com a directora i comissària de diversos projectes i exposicions sobre art i cultura digital. Ha estat membre del patronat de l’Acadèmia d’Espanya a Roma.