‘Enric Tormo. La invisibilitat del Dau’, premiat amb dos Laus de bronze 2023

12.06.2023 Nota de Premsa
enric tormo publicació fundació joan brossa i ajuntament de barcelona premi laus 2023

El llibre complet i la portada d’Enric Tormo. La invisibilitat del Dau, una coedició de la Fundació Joan Brossa i  l’Ajuntament de Barcelona, han estat guardonats amb dos premis Laus de bronze en l’edició 2023 del certamen. El volum dissenyat per  David Torrents i Alba Font, de Tallers Torrents, vol fer homenatge a l’esperit d’una època a partir del paper rellevant i no prou conegut de l’impressor, gravador i fotògraf Enric Tormo. La publicació està vinculada a l’exposició temporal ‘La invisibilitat del Dau. Enric Tormo, impressor i fotògraf’, dedicada a la vida, obra i context cultural, artístic i polític d’Enric Tormo i Freixes (Barcelona, 1919-2016) i comissariada per Aitor Quiney, que es va exhibir al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa del 17 de març al 18 de juliol del 2022.

D’una banda, i pel que fa a la publicació, els premis Laus han destacat tant elements de la producció del llibre com de la seva aportació. En primer lloc, en la seva producció Tallers Torrents ha tingut especial cura dels detalls del grafisme, com de l’objecte i dels materials utilitzats, tant en les cobertes o la copa, com també amb els papers interiors i la tinta negra amb un toc metal·litzat. En segon lloc, el llibre destaca per la utilització de la tipografia didona, l’estil que Tormo més usava, amb traços actualitzats i del seu color favorit: el magenta.

D’altra banda, i pel que fa a la coberta del llibre, el jurat ha valorat la proposta de Tallers Torrents: una portada blanca amb les paraules ‘la invisibilitat’ gravades sense color, amb un cop sec com al·legoria del gravat, tècnica molt emprada per Tormo, i tipografia didona sobre paper especial. Segons els dissenyadors gràfics David Torrents i Alba Font, “el relleu ens ajuda a crear la metàfora que Tormo era un gran expert impressor del qual no es parla habitualment”.

Consulta tots els guardonats als premis Laus 2023