Lectura dramatitzada ‘Teatre nu. 1990-2020’, d’Albert Mestres

28.02.2023 Pensament
teatre nu albert mestres

Albert Mestres és una de les veus dramatúrgiques més singulars en llengua catalana. La seva literatura dramàtica dialoga entre la tradició i la contemporaneïtat de manera sorprenent: una escriptura mediterrània que, basada en un coneixement profund del món greco-llatí i de la poesia moderna de les diferents ribes, veu d’arrels molt profundes i ens projecta cap al futur. La qualitat literària de les seves peces ofereix a l’intèrpret matèria primera per a un treball formal amb la paraula que és poc comú en els nostres dies.
Ara Mestres publica en un sol volum titulat ‘Teatre nu. 1990-2020‘ tota la seva producció dramàtica compresa entre 1990 i 2020. La publicació, editada per Rema12 amb pròleg de Francesc Foguet i disseny gràfic de Víctor Oliva, està dividida en tres parts. La primera conté farses i tragèdies; la segona se centra en teatre breu, i la tercera consta d’una cronologia i una bibliografia, en les quals es poden trobar tant les seves publicacions com els textos que parlen de la seva obra i la seva persona.

Dimarts 7 de març el Centre de les Arts Lliures acull la presentació del volum que anirà acompanyada d’una lectura dramatitzada d’una de les seves peces inèdites: ‘Una història de Catalunya‘, per part de la seva pròpia companyia, La Decimonònica.

Presentació:
Dimarts 7 de març a les 19 h a la Fundació Joan Brossa, amb l’autor.
Entrada lliure

Per conèixer de prop l’obra i l’escriptura de Mestres recomanem aquest dossier monogràfic de la revista Pausa, en el qual han participar una actriu, un autor i un director joves; dos directors, Marc Chornet i Joan Castells; Ruth Vilar; i Alba Tomàs i Ramon Simó.