escola brossa curs bartomeu crespí
De la poesia sonora a l’electrovers

Taller amb Bartomeu Crespí

En estret contacte amb el curs de l’Eduard Escoffet, De la poesia sonora a l’electrovers busca travessar el camí de les pràctiques poètiques que tenen la veu i el so com a eixos per arribar a la seva desviació o revisió amb la pràctica de l’electrovers. El taller constarà de set sessions per acabar transposant text amb música electrònica.
Si teniu curiositat per entendre com es pot electroversar un poema, o teniu ganes d’intentar-ho, apunteu-vos a aquest curs, que us servirà per acostar-vos breument a la poesia sonora i fonètica, a la producció musical i a endinsar-vos en diferents formes d’entendre el ritme poètic.

Sessió 1:
Data: 29 d’octubre del 2024
El concepte «poesia sonora» i la rapsòdia poètica.

Sessió 2:
Data: 5 de novembre del 2024
La polipoesia. Xavier Sabater i Enzo Minarelli.

Sessió 3:
Data: 12 de novembre del 2024
Poesia sonora a Catalunya. Dels anys 90 a l’actualitat.

Sessió 4:
Data: 19 de novembre del 2024
«Poesia, sonoritat i electrònica» (Eduard Escoffet). L’electrovers (Jansky).

Sessió 5:
Data: 26 de novembre del 2024
Del poema escrit a l’electrovers: la transposició del text. Lectura de poemes i transposició al
format electrovers.

Sessió 6:
Data: 3 de desembre del 2024
Sessió pràctica. Electroversem un poema.

Sessió 7:
Data: 10 de desembre del 2024
«Correcció» i feedback de cada projecte. Clausura del curs.

BARTOMEU CRESPÍ
És discjòquei professor de secundària. També fa versos. De molt jove entrà en contacte amb el món de la rapsòdia poètica i ha fet nombrosos recitals arreu del país. Durant els darrers anys ha investigat la combinació de la poesia oral amb els sons de la música electrònica i ha dissenyat, juntament amb Guim Valls i Max Codinach, l’espectacle d’electrovers Els sorolls de l’ofici.

INFORMACIÓ IMPORTANT
– Els cursos tenen places limitades.
– Les inscripcions es poden tramitar a través del formulari. Només seran definitives un cop efectuat el pagament del curs dins del termini indicat. En cas de no fer el pagament en aquest termini, la plaça quedarà alliberada. Un cop tramitat el pagament, l’alumne rebrà un correu electrònic de confirmació amb el tiquet de compra, si no el reps posa’t en contacte amb l’Escola Brossa a escolabrossa@fundaciojoanbrossa.cat.
– Si les circumstàncies ho requereixen, la programació i/o calendari del curs es podran modificar. Les persones inscrites en seran informades convenientment.
– Després de la primera sessió no es tornarà l’import. Si no es pot assistir al curs, s’haurà d’avisar a escolabrossa@fundaciojoanbrossa.cat amb un mínim 10 dies d’antelació abans de l’inici del curs. En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75 % de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, amb 10 dies d’antelació. En cas contrari, només es reemborsarà la meitat de l’import.
– Perquè el curs es pugui fer, caldrà que tingui un mínim d’alumnes inscrits. Si no arriba a aquest mínim, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs del mateix trimestre pagant la diferència d’import, si s’escau(i sempre que hi hagi places lliures), o es tornarà l’import del curs (100 %). Si el mateix curs es repeteix més endavant, s’avisarà l’alumne amb antelació.
– En cas que l’alumne sigui menor d’edat, haurà d’escriure un correu a escolabrossa@fundaciobrossa.cat per inscriure’s al curs.