Seminari escènic a cura d'Ignacio de Antonio Antón amb Carolina Bianchi, Marina Otero i Sara Manubens
MOLTA MERDA és un laboratori protoperformatiu dissenyat per a aquells que volen investigar i ampliar les fronteres de la producció escènica. Aquest seminari radical i provocador ofereix un entorn per a artistes, performers, ballarins, poetes i creadors escènics, permetent-los submergir-se en un àmbit experimental on s’integren i combinen allò teatral, coreogràfic, poètic i textual.
Comptarem amb la presència de 3 artistes professionals internacionals de l’àmbit escènic que provocaran i acompanyaran els participants al llarg del laboratori: Carolina Bianchi (Brasil), Marina Otero (Argentina) i Sara Manubens (Catalunya).
Objectius del seminari:
- Teatralitat expandida: Posar en pràctica una pràctica escènica que traspassi les fronteres tradicionals del teatre, integrant elements coreogràfics, poètics i textuals per crear experiències multidimensionals i provocatives.
- Coreografies fugitives: Desenvolupament d’un pensament col·lectiu coreogràfic que explori les nocions de postdansa i els límits del coreogràfic en el text, la noció de text en els nostres cossos.
- Exploració interdisciplinària: Fomentar la integració i col·laboració entre diferents disciplines artístiques.
Activitats principals:
- Laboratoris: Sessions on es desplegaran eines per al pensament i la investigació a través de la pràctica escènica, de manera col·lectiva.
- Presentacions: Espais de diàleg, debat, presentació i conversa per intercanviar idees i reflexions sobre els processos de les artistes convidades com a formadores.
- Obertures: Mostres de treballs al públic. Hi haurà presentacions dels treballs col·lectius desenvolupats en el laboratori.
Activitats complementàries i obertes al públic:
- DIJOUS 30 de gener
20.00 PRESENTACIÓ Marina Otero
- DIVENDRES 31 de gener
20:00 PRESENTACIÓ Sara Manubens
- DISSABTE 1 de febrer
20:00 PRESENTACIÓ Carolina Bianchi
- DIUMENGE 2 de febrer
13:00 – 14:30 PRESENTACIÓ TREBALLS EN PROCÉS WHATEVER THAT MEANS
Serem un grup de 16 participants i 4 facilitadors, 20 en total, la qual cosa ens assegura un treball en equip compacte però divers.
Inscripcions
– Per inscriure’s cal tenir un projecte en desenvolupament.
– Cal enviar a través del formulari el CV amb la trajectòria de l’artista.
– És necessari enviar un vídeo de 2 minuts on s’expliquin les motivacions per participar en el seminari i un resum del projecte que s’hi vol treballar.
Selecció
– S’escolliran 16 projectes/artistes/col·lectius.
– A principis de gener del 2025 farem dues sessions en línia per compartir materials, textos i metodologies amb el grup, per arribar al laboratori amb les màquines en marxa.
CAROLINA BIANCHI
Carolina Bianchi és directora de teatre, escriptora i performer, brasilera, actualment resident a Amsterdam. En les seves peces, la teoria i la pràctica són inseparables; escriure és la seva pràctica primordial. Els seus treballs parteixen d’una perspectiva de crisi per generar confabulacions sobre la violència sexual, la sexualitat i la història de l’art. Les seves posades en escena són una combinació de diferents referències de la literatura, el cinema i la pintura, farcides de mashups musicals, i una confrontació constant amb tot allò que sembli una veritat absoluta. És la directora del col·lectiu CARA DE CAVALO de São Paulo. La seva darrera creació, el 2023, el primer capítol de la Trilogia Cadela Força: A Noiva e o Boa Noite Cinderela, es va estrenar al Festival d’Avignon ’23 i s’ha presentat en països com França, Alemanya, Bèlgica, Sèrbia, Països Baixos, Austràlia, Itàlia, Espanya i altres. L’espectacle ha estat premiat com el Millor Estrena Estrangera de la Temporada 23/34 a França pel Prix du Syndicat français de la critique. Els treballs anteriors que va crear al Brasil inclouen O Tremor Magnífico 2020 (El tremolor magnífic 2020) i LOBO. Bianchi estrenarà el segon capítol de la seva trilogia el maig de 2025.
MARINA OTERO
És directora, intèrpret, autora i docent. Actualment resideix i viu a Madrid. Ha creat el projecte Recordar para vivir, basat en construir una obra interminable sobre la seva pròpia vida. Andrea, Recordar 30 años para vivir 65 minutos, Fuck Me, Love Me i Kill Me formen part d’aquest projecte etern que acabarà el dia de la seva mort. Els seus espectacles han recorregut el món; s’han presentat a Alemanya, Espanya, Itàlia, França, Suïssa, Portugal, Singapur, Dinamarca, Bèlgica, Àustria, Grècia, Polònia, Israel, Sarajevo, Perú, Xile, Colòmbia, Mèxic, Brasil, Uruguai i Argentina. Amb l’obra Fuck Me obté el Premi del Públic ZKB —Theater Spektakel 2021—, Zuric. Amb Recordar 30 años para vivir 65 minutos guanya el premi a la Millor Direcció en Dansa a la Biennal d’Art Jove 2016 (Buenos Aires). Amb 200 golpes de Jamón serrano obté el premi Estrella de Mar (Mar del Plata). Com a docent, coordina tallers i seminaris de creació. Les seves propostes pedagògiques han estat rebudes a l’Argentina, França, Perú i Espanya.
SARA MANUBENS
Artista, coreògrafa i travesti a Barcelona. Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual (Museu Reina Sofia, grup ARTEA). La seva obra es mou entre el site-specific, la performance i la dansa, i se centra en la transcorporalitat i el seu impacte en la realitat. Adopta la pràctica i identitat travesti amb una mirada crítica i experimental. Desenvolupa els seus propis projectes d’investigació des de 2015, fent èmfasi en l’humor, la plasticitat del cos, l’arquitectura i la fragmentació. Dissenya i executa projectes educatius, entre els quals es troben DRAG KIDS (2020) i TEEN HORROR (2023). Treballa com a performer amb Cuqui Jerez, Aimar Pérez Galí, Idoia Zabaleta. Escriu ressenyes crítiques sobre dansa i performance en el Blog del Mercat de les Flors.
IGNACIO DE ANTONIO ANTÓN
Doctor en Història de l’Art, Investigació i Educació, per la UCLM. Arquitecte per l’ETSAM-UPM, Madrid; Màster en Performance Studies—New York University, amb una beca Fulbright, i Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual–UCLM/MNCARS. Els processos que desenvolupa són pràctiques basades en la investigació, centrades en les pràctiques espacials crítiques. Els seus treballs tenen un enfocament en els models i les condicions de producció i representació en l’art. Les seves darreres investigacions són dispositius performatius sobre els estats d’excepció que es poden construir des de la trobada i el ball. Com a spatial practitioner, performer i investigador, proposa contextos d’investigació des de la pràctica espacial crítica. Ha desenvolupat projectes de comissariat com AQUÍ CABE UN TEATRO (Barcelona 2018), CONTEMPLAR UNA SUPERFICIE INESTABLE (Madrid 2021). Actualment, combina la seva pràctica professional i artística amb la docència i la investigació. Les seves investigacions s’han materialitzat en peces, exposicions i residències d’arts visuals i performatives. Ha presentat peces i conferències en llocs com Emily Harvey Foundation, Leal Lav, Teatro Pradillo, Matadero Madrid, Hangar, La Casa Encendida i el Centro de Arte Dos de Mayo.