EscolaBrossa-Capcalera_Noticia-3
El dolor que vol se li faci un lloc

Curs amb Blanca Llum Vidal

Us proposem una lectura compartida en tres dies, un recorregut per reflexionar sobre diferents angles del dolor. Ho farem a partir de les lectures que ens proposa la Blanca Llum Vidal, que ha treballat en profunditat des de la investigació i la traducció.
Aquest curs vol ser un context privilegiat per al pensament i la reflexió col·lectius, per seguir el fil que ens deixa la història. I, també, per interrogar la Blanca Llum i per interrogar-nos a nosaltres mateixos sobre com ens relacionem amb tres dolors humans i sobrehuman: el del totalitarisme, el de la normativitat sexual i el del misteri.

1a sessió: Totalitarisme: tortura i ressentiment
Data: 14 de novembre

2a sessió: Sexualitat i gènere
Data: 21 de novembre

3a sessió: Un dolor que emmudeix
Data: 28 de novembre

LECTURES
El dolor, de Marguerite Duras.
La mesura dels nostres dies, de Charlotte Delbo.
Más allá de la culpa y la expiación, de Jean Améry.
Unsex me!, de Jaume Ferrer.
Veus al ras, de Sebastià Perelló.
– Cartes Celan-Bachmann i cartes Kafka-Milena.
– Quatre contes: Txèkhov, Rodoreda, Víctor Català i Lispector.

BLANCA LLUM VIDAL (1986)
És treballadora social, escriptora, performer. De la seva poesia, destaquem sobretot la relació amb el llenguatge, pedra primera, espai d’investigació fònica i semàntica. Ha publicat, entre molts d’altres, Punyetera flor (2014) i La princesa sou vós (2022). Pel que fa a la seva producció intel·lectual, destaquen entre tants d’altres que ha estudiat, traduït i editat autors tan diversos com Rodoreda, Guimerà, Celan, Duras, Capmany, March, Blanchot, Kafka, Arendt, Hersch i Català, entre d’altres.