Variar, voltar, veïnar. Variacions En Viu

Un projecte de creació col·lectiva al barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera

Variar, voltar, veïnar s’inicia com un projecte artístic col·laboratiu, pedagògic i comunitari dirigit en un primer moment a infants i famílies del barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. La proposta forma part del programa “Variacions” de la Fundació Joan Brossa, en l’itinerari d’Arts En Viu, i s’ha treballat amb la comunitat de l’Escola Cervantes, un Centre d’Alta Complexitat, amb un alt nombre d’alumnes en situació de vulnerabilitat per les característiques socioeconòmiques i culturals de les famílies. El projecte ha comptat amb el suport de l’ajut d’Art for Change 2024.

Ha estat un projecte de dansa i poesia guiat pel col·lectiu CondeGalí (Aimar Pérez Galí, Sara López, Alba Cerdeiriña, Anna Conde-Salazar i Jaime Conde-Salazar); amb la coordinació i la mediació artística de la Fundació Joan Brossa i la mediació amb el barri amb el Casal de Barri Pou de la Figuera. L’objectiu del projecte ha estat el d’establir vincles i reforçar la cohesió social entre l’alumnat de Cervantes a través del cos i del moviment, entenent-los com llocs d’experimentació i eines per desenvolupar la identitat, pròpia i col·lectiva. La metodologia artística del projecte és participativa, i s’orienta a teixir les relacions entre el llenguatge, el cos i l’entorn mitjançant activitats que treballen la consciència sintàctica, a través del cos que balla.