Artboard 1

Optativa “Paraula i acció” a l’Institut Escola Mirades

Compartir
Variacions poesia

El programa ‘Variacions’ 2022-2023 ha estat un projecte que ha vinculat el suport a la creació del Centre de les Arts Lliures amb el projecte educatiu, teixint un programa transversal a tota l’activitat de l’edifici. Aquest programa pretén ser un disparador d’idees i metodologies a càrrec d’artistes residents i col·laboradors a la Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures, que treballen amb una escola de primària o secundària duent a terme propostes híbrides entre l’art i la pedagogia, fent un acompanyament a l’equip docent en el disseny d’assignatures, així com vinculant les accions a la programació de la Brossa, entenent així els projectes com variacions de les propostes del centre. Aquestes variacions han estat concebudes i dissenyades de manera adaptada al projecte educatiu de cada escola, juntament amb el claustre o els professors participants del projecte.

Durant la temporada 2022-2023 hem establert un vincle amb dues escoles diferents, i amb cadascuna hem treballat una de les disciplines brossianes de la poesia: la poesia visual, amb l’Escola Octavio Paz, ubicada al barri de Navas, i la poesia escrita i oral, amb l’Escola Institut Mirades, al barri del Carmel.

En el projecte amb l’Escola Institut Mirades l’artista que ha col·laborat en el procés ha sigut la poeta Raquel Pena, que formava part del projecte expositiu i poètic L’ull de veure aparicions, inaugurat el 17 de novembre del 2022 al Centre de les Arts Lliures. El projecte educatiu ha consistit en un codisseny i acompanyament de l’assignatura optativa trimestral de primer d’ESO, “Paraula i Acció”, entre el professor Daniel Parellada i la Sílvia Galí, amb el suport puntual de la Raquel. S’han impartit tres tallers trimestrals sobre creació poètica i improvisació, s’ha fet un seguiment de l’assignatura i s’han fet sessions de preparació per als actes de final d’assignatura.

Podeu consultar aquí la memòria del projecte.

En aquest projecte l’organització de l’equip ha estat:

– Disseny de la proposta educativa: Daniel Parellada (Docent de l’IE Mirades) i Sílvia Galí.
– Dinamització dels tallers per alumnes: Daniel Parellada i Raquel Pena (poeta i docent).
– Persones destinatàries del projecte: Alumnes de 1r d’ESO de l’IE Mirades (50 alumnes).