Poema a la mida d'aquest moment
Poema a la mida d’aquest moment

Us donem la benvinguda a la Brossa, però abans d’entrar començarem una cosa juntes. I com la començarem? Doncs obrint un espai-temps sideral que té una mica de selva frondosa, una altra mica de rastres i magmes, molt d’insinuacions i llenguatges i força intents insensats per sortir-nos dels marges. Farem un poema immens i a la mida d’aquest moment, un poema múltiple i transformista, amb els nostres peus, mans i respiracions. Necessitarem que la lògica vingui relaxada perquè els exercicis de reencantament se’ns colin pels porus i podem “enhalarnos” conjuntament. Halar l’halo halant!, cantarem, sense saber potser què vol dir, però amb plena consciència del que fem. I al final acabarem el nostre poema amb una exhalació i buscarem una butxaca en el full en blanc on guardar-lo.

“Poema a la mida d’aquest moment” és una visita que parteix de l’exposició Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa, però que s’expandeix per tot l’edifici de la Fundació, prenent diferents formats i adaptant-se a públics diversos. Amb aquest recorregut volem potenciar la capacitat de connexió dels objectes, els espais i els cossos a través de l’actitud poètica. Partirem de dinàmiques inspirades en els poemes de Brossa: fer llistes d’objectes, assenyalar espais insòlits, intervenir sobre un full en blanc i exercitar mans, ulls i peus per tal de veure les coses des d’una altra perspectiva, a través dels sentits, el joc i la mirada crítica.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA:

– Connectar idees i coneixements, aplicant-los, donant nous sentits, en projectes artístics de contextos diversos per fomentar una mirada creativa multidimensional.

– Analitzar produccions artístiques, pròpies i alienes, argumentant opinions amb respecte i sentit crític, per construir una cultura artística àmplia, gaudir i generar nous coneixements.

– Interpretar a través de la veu i/o el cos per explorar les possibilitats creatives, expressives i emocionals i desenvolupar l’autoestima.

Aquesta visita ha estat dissenyada per l’artista i educadora Itxaso Corral amb l’acompanyament del departament d’educació de la Fundació Joan Brossa l’any 2023.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ