urati laboratori en residència escola institut eixample
Eterns profetes de la fatalitat

Urati laboratori EN RESiDÈNCiA a l'Institut Escola Eixample

El pròxim dijous 25 de maig a les 18h el Centre de les Arts Lliures acull la presentació d’Eterns profetes de la fatalitat. Una instal·lació audiovisual que reflexiona sobre el concepte de la catàstrofe, creada pel col·lectiu artístic Urati laboratori i l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Eixample en el marc del projecte Creadors EN RESiDÈNCiA. Un programa desenvolupat per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona que introdueix la creació contemporània als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un creador amb els estudiants. L’acte comptarà amb la participació d’Urati laboratori i l’alumnat participant del projecte.

Presentació:
Dijous 25 de maig a les 18 h al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa

Entrada lliure

SOBRE LA PROPOSTA
Durant el curs 2022-23, Urati laboratori (Albert Chamorro, Marta Lofi i Sergio Camacho) ha estat treballant en un procés de creació al voltant de la idea de la catàstrofe. Partint de la perspectiva que poden tenir sobre aquest fet un grup de persones nascudes ja al segle XXI, l’objectiu ha sigut aprofundir en nous imaginaris que permetin reflexionar sobre les crisis del nostre temps. Com pensar en les catàstrofes que estan per succeir, quan ja les habitem i fugir de la paralització que ens provoquen? A partir d’aquest posicionament, i durant tot el curs, Urati ha generat espais de creació per imaginar de forma col·lectiva la percepció que les alumnes poden tenir sobre aquest fet, sempre enfocant-ho des d’una perspectiva crítica i política.
Per dur a terme aquest procés de creació, hem fet servir les eines habituals d’Urati, tot generant una investigació artística basada en tres eixos: el visual, el poètic i el sonor. Treballant amb dinàmiques de petits tallers dividits per sessions, em anat aprofundint en cada un d’aquests tres eixos, sempre amb la idea de la catàstrofe com un catalitzador de l’acció i la reflexió.
El resultat final es una instal·lació audiovisual, que barreja les eines i conceptes de la realitat virtual, les maquetes de paisatges, la literatura apocalíptica i els ambients sonors, tot per realitzar una aproximació poètica dins un viatge sensorial a les catàstrofes que estan per succeir.