l'ull de veure aparicions
L’ull de veure aparicions

A CURA DE ROSER BASTIDA I JAVI MORERA

L’estiu del 2022 vam demanar a diversos poetes que creessin una peça sobre un suposat fantasma habitant de l’edifici de La Seca (seu de la Fundació Joan Brossa). L’important no era tant el poema en si, sinó el procés creatiu que cadascú seguia. Havien d’intentar documentar-lo, de manera que es pogués entendre què és el que havia despertat el seu ull poètic, en què s’havien basat o quins pensaments els havien anat guiant durant la creació. El resultat és un intent d’aglutinar la multiplicitat de processos, d’idees, de materials, d’artefactes i de metodologies que els poetes han fet servir a l’hora de crear, en una proposta d’espai singular que induirà a la creació.
Els poetes que conformaran aquesta acció són Roser Bastida, Raquel Pena, Carles Dachs, Laura G. Ortensi, Irene Gómez Diéguez i Francesc Vélez. Aquesta instal·lació és una activació de l’exposició La Serp viva. Està connectat, també, amb un programa de mediació amb l’Institut Escola Mirades, del qual se’n desplegaran tallers en relació a la creació poètica, conduits per alguns dels poetes residents.

CURRÍCULUM
Roser Bastida (Gavà, 1989). És autora dels poemaris Fauna Autòctona. Poemes d’Ullapool (Documents Documenta, 2021) i Ballant amb l’heura (Témenos edicions, 2014). Va ser finalista del Certamen Art Jove Salvador Iborra 2020 i guanyadora dels premis Jove Niu d’Art Poètic 2014 i Envers 2012. Forma part del nucli dur de la revista Branca i fa una tesi doctoral en comunicació científica.