La memòria del gel

d'ADA VILARÓ

La memòria del gel  parla de la supervivència, la nostra, la de la societat i la del planeta. A partir d’una experiència personal de l’artista, l’espectacle ens porta a mirar-nos endins, trencar el gel intern i tornar a allò més bàsic: que el cor torni a bategar al ritme de la terra.

Apunts de l’autora: Ada Vilaró
Puc seguir vivint com fins ara?
M’he vist el cor, veure’s el cor fa por

Soc aquí immòbil i dintre meu tot es desperta, tot escolta.

Tinc por que l’aigua de dins del meu cos se’m refredi i que els pulmons se’m quedin glaçats, solidificats, deixant-me cada vegada menys espai per respirar.
Tinc por que la sang que em corre per les venes se’m vagi congelant i no m’arribi al cor.
D’aquí milers d’anys seré la nit, seré la tarda i seré la rosada

Aquí, si,  tornar aquí. Tornar al batec, tornar al cos, a la sang, a l’aigua, al cordó umbilical, al ventre matern abans del ventre matern.
Aquí,  si, aquí.

Quan el veus el cor, no pots deixar de mirar-lo

Ada Vilaró
Ada Vilaró és directora,performer, actriu i artista multidisciplinària. Podem trobar les seves obres tant en teatres com a l’espai públic. Destaquem l’obra per espais de teatre 360 grams estrenada al (festival TNT el 2019) amb més de seixanta funcions per Catalunya i Espanya i amb gira per Llatinoamèrica (Buenos Aires, Lima, Montevideo. Per aquesta obra ha rebut el premi a la millor interpretació del festival FITT (Tarragona) i el premi a la millor obra del Festival Territorios Violeta (Madrid). Dirigeix l’espectacle amb gent jove To live or not to live/ to like or not to like. Festival Grec 2021 a la Fundació Joan Brossa i Festival Grec 2022 al centre de cultura El Born, Barcelona.

A l’espai públic destaquem obres com S.O.S (Fira Tàrrega 2021) Pas per la Pau (Fira Mediterrània 2018), UrGentestimar (Inauguració Fira Tàrrega 2017) nominada per els premis de la crítica de Barcelona 2017. Públic Present 24 hores Festival TNT 2015, en gira nacional i internacional.

Va ser cofundadora i intèrpret de la companyia Kamchatka, amb els espectacles Kamchatka i Habitaculum participant en gires tant nacionals com internacionals fins el 2011. Va crear i dirigeix el festival de Creació Contemporània Escena Poblenou a Barcelona i el Festival Itineràncies a Prats de Lluçanès. Com a directora del Festival de Creació Contemporània Escena Poblenou ha rebut la Medalla d’Honor de Barcelona i el premi FAD Sebastià Gasch de les arts parateatrals.

Amb la col·laboració del programa Hivernem de FiraTàrrega i Institut Ramon Llull, Festival Sismògraf, Art Space 1927 (Atenes), Lieux Publics (Marsella), Faberllull, C.IN.E. SINEU (Balears), Sala Beckett, Nau Ivanov i Centre Cívic Can Felipa.