el missioner
El missioner

La Virgueria

T’imagines que el nou hit de Bad Bunny parlés sobre l’estafa de les preferents? T’imagines que Dua Lipa o Black Pink publiquessin un videoclip sobre la consciència de classe o sobre la crisi del 2007? T’imagines que Ed Sheeran abandonés el seu amor romàntic per un moment i dediqués una balada a les pensions? Segurament no. El videoclip mainstream, el producte audiovisual més consumit pels joves de tot el món, actua de colonitzador cultural exportant valors com el racisme, el classisme, l’aporofòbia, la gordofòbia i la dictadura de l’estètica, la sexocràcia, l’amor com a mercaderia i, en definitiva, el capitalisme més perjudicial.
Amb música en directe, text, moviment i projeccions, El missioner reflexiona des de la ironia i l’autocrítica sobre aquests valors i entramats de la indústria musical, per prendre’n consciència i deconstruir-los. Prometem no avorrir-te encara que parlem, potser, de product placement  o d’altres possiblitats d’organització social o, fins i tot, sostinguem que els videoclips són una arma de submissió massiva. Ready? Let’s Dance!

CONTEXTUALITZEM LA CREACIÓ
El missioner és un projecte de La Virgueria que es va produir i estrenar en el marc del Grec 2022 Festival de Barcelona, i que va obtenir una de les Beques “Premis Barcelona 2020” concedides per l’Ajuntament.
Un text carregat d’humor negre, una música que és la protagonista de l’espectacle i que inclou tant una banda sonora original com cançons especialment conegudes, el llenguatge corporal i un seguit de videoprojeccions, marquen l’estètica del muntatge. Tots aquests llenguatges, fets servir de manera conjunta, construeixen en escena una realitat paral·lela que mostra, amb ironia, quina relació tenen els videoclips i la resta de productes audiovisuals que consumim amb la manera en què ens mirem el món.
La Virgueria, integrada per Aleix Fauró, Isis Martín, Patricia Bargalló i Júlia Ribera, busca que el teatre continuï en sortir de la sala de representació, induint reflexions i pensaments que estimulin el pensament crític. Potser heu vist muntatges seus com ara Com menja un caníbal (2019), sobre la importància de les cures i els exclosos del sistema capitalista, o Medusa (2017), una dramatúrgia de la novel·la homònima de Ricardo Menéndez Salmón a càrrec de Pablo Ley i guanyadora dels premis Quim Masó i Serra d’Or a millor espectacle de l’any; entre moltes altres creacions escèniques.

Una coproducció del Grec 2022 Festival de Barcelona, Teatre de Lloret i La Virgueria.
Amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya (ICEC), la Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures.
Aquest projecte ha comptat amb el suport de les Beques “Premis Barcelona 2020” de l’Ajuntament de Barcelona, de les Beques per a la recerca i la innovació en els àmbits de les arts visuals, de l’arquitectura i el disseny, de les arts escèniques, de la música i del pensament de la Generalitat de Catalunya i dels Ajuts a la Creació Carlota Soldevila del Teatre Lliure.

Vols formar part del cercle més íntim de La Virgueria? Uneix-te a #LaVirgueriaClub! Més info a lavirgueria.com/club

Material de premsa