La mirada creadora

Descoberta de l’univers creatiu brossià per mitjà del visionat de la pel·lícula Foc al càntir, dirigida per Frederic Amat a partir d’un guió escrit per Joan Brossa, i creació d’una petita acció que respiri poesia, que activi la mirada poètica i que recreï aquest univers amb els nostres mediadors.
A través d’aquest activitat podrem conèixer la relació que Joan Brossa va tenir amb el cinema i el teatre. Així doncs, partint d’algunes obres del poeta, comprendrem els lligams existents entre la poesia, el cinema, el teatre i la vida i aprendrem a veure el nostre entorn amb una nova mirada. Com deia el poeta, «el cinema ens ha ensenyat a mirar».

Aquesta activitat es pot fer o bé a la Filmoteca de Catalunya, a una de les sales de cinema, o bé a l’aula, amb els recursos pedagògics necessaris que es proporcionaran des de la Fundació Joan Brossa.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA:

• Descobrir el cinema de Joan Brossa així com el context de l’avantguarda catalana dels anys 50.
  • Analitzar el lligam existent entre la poesia i el cinema, com accions fruit d’una metodologia globalitzada, que investiga.
  • Comprendre la importància que té el cinema a l’hora de mirar el nostre entorn.
  • Establir un diàleg obert amb l’alumnat a partir de la creativitat i del raonament.

Aquesta activitat, que compta amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, ha estat concebuda entre el servei educatiu de la Fundació Joan Brossa i  l’alumnat de primer de batxillerat de l’Institut Milà i Fontanals (Barcelona).

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ