A la xarxa

Webs i blogs brossians

LletrA. La literatura catalana a Internet

Web exhaustiu quant a informació, recursos educatius i enllaços d’interès, tant de webs com de blogs relacionats amb el poeta i la seva obra.

Joan Brossa i Cuervo
Entrada de la Viquipèdia referida a la figura del poeta. Conté la biografia, una descripció detallada de tota la seva obra, premis i reconeixements, galeria d'imatges i bibliografia. Consultable en diferents idiomes.

Fons Joan Brossa al MACBA

Pàgina que dóna una descripció detallada del Fons Joan brossa al MACBA. Actualment, el fons artístic, l’arxiu i la biblioteca de Joan Brossa són al MACBA, després de signar un acord amb la Fundació pel qual s’hi cedia en dipòsit tot aquest llegat.

Poció. Poesia i Educació: Glòria Bordons

Pàgina personal de Glòria Bordons, en la qual es poden trobar molts articles de l’autora sobre Joan Brossa, la bibliografia completa de i sobre el poeta permanentment actualitzada.

Joan Brossa. La revolta poètica

Pàgina del Simposi Internacional Joan Brossa o la revolta poètica, celebrat l’abril del 2001 a la Fundació Joan Miró de Barcelona. Conté ponències i comunicacions sobre l’obra de Joan Brossa.

Visat.Pàgina de traduccions de Joan Brossa
Revista digital de literatura i traducció del PEN Català. Pàgina dedicada a les traduccions de Joan Brossa a altres llengües. Biografia, bibliografia, un article dedicat a les traduccions brossianes i una mostra de set poemes traduïts a set llengües.

Associació d'Escriptors en Llengua Catalana

Pàgina oficial de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. Inclou biografia i publicacions.

Patrimoni cultural i literari. Joan Brossa

Pàgina de la Generalitat de Catalunya amb una síntesi del que va significar Joan Brossa en les lletres catalanes.

Poemes esparsos de Joan Brossa. Pàgina de Ramon Salvo

Poemes esparsos de Brossa i un poema visual inèdit sense títol que correspon al període 1943-1945. Article sobre aquest material.

Rails, 1989

Abloccedari en homenatge a Joan Brossa

Blog que recull tot un compendi d’imatges, vídeos, records, fragments de poemes, etc. fet amb motiu del desè aniversari de la mort del poeta. Hi escriuen més de dos-cents amics, coneguts i afeccionats.

Magisteri Teatre-Mag Poesia

Hi trobareu una fotografia, uns quants poemes i una poesia visual, així com el treball fet amb alumnes de magisteri de la UIB sobre poemes i accions de Brossa.

Música de poetes. Joan Brossa

Web que presenta una selecció de poemes dels millors poetes catalans de tots els temes interpretats musicalment. Hi trobareu més de vint poemes musicats de Joan Brossa.

Viu la poesia

Web dinàmic dedicat a la poesia contemporània catalana, espanyola  i universal, amb propostes didàctiques i exercicis interactius per a infants i per a adults. Hi ha una vintena de poemes de Joan Brossa.

Anàlisi dels sonets de Joan Brossa. Blog de Josep Bargalló.

Josep Bargalló analitza, en cinc entrades diferents, com funcionen mètricament els sonets de Joan brossa. A part d’aquestes, el blog conté altres publicacions que analitzen l’ús de formes com ara la sextina en l’obra del poeta.