1999

Neix la Fundació Joan Brossa al carrer de Roger de Llúria, 116, 2n 1ª, de Barcelona. Pepa Llopis i Bover n’és la presidenta.

2006

S’inaugura un espai d'exposició permanent i activitats en un local al carrer de Provença, 318, de Barcelona.

Antiga seu de la Fundació al carrer de Roger de Llúria / Espai expositiu Brossa Bàsic al carrer de Provença

2011

Mor Pepa Llopis i Bover. Josep Maria Mestres Quadreny esdevé el nou president de la Fundació.

Es tanca l’espai expositiu del carrer de Provença per motius econòmics.

Es signa un contracte un contracte de cessió d'ús en precari de la biblioteca, l'arxiu i les obres originals que formaven part del patrimoni de la Fundació amb el MACBA.

2012

Es trasllada la seu de la Fundació a La Seca Espai Brossa. Durant uns mesos es disposa d'una sala expositiva.

2015

Es trasllada la seu de la Fundació a la primera planta del Centre d’Estudis i Documentació del MACBA.

Fons Joan Brossa

2017

Renovat impuls per a la Fundació. Vicenç Altaió és nomenat president. El nou equip de treball fixa els objectius següents: donar suport a l'exposició "Poesia Brossa" al MACBA, crear el Centre d'Estudis Joan Brossa, preparar el projecte Espai Brossa i conceptualitzar el programa del centenari del naixement de Joan Brossa.

Joan Brossa retratat l'any 1998. Fotògraf: Marc Vergés

Missió
Conservar, exhibir i difondre l’obra polièdrica de Joan Brossa, així com la de promoure l’esperit transformador i creatiu de la seva producció.

Objectius

• Conservar, organitzar i catalogar l'obra i el fons bibliogràfic i documental del poeta.
  • Incentivar la recerca sobre els diferents vessants de l'obra de Joan Brossa.
  • Convertir Joan Brossa en un referent literari, escènic, plàstic i social de la Catalunya contemporània.
  • Organitzar accions i activitats relacionades amb l'univers creatiu del poeta dins i fora de la Fundació.
  • Promoure la creació literària i artística d'arrel brossiana.
  • Impulsar la col·laboració amb altres fundacions i entitats catalanes de caràcter afí.
  • Fomentar accions destinades a una major difusió de les arts literàries i plàstiques catalanes més enllà de les nostres fronteres.

Memòria d'activitats
>> 2015 <<